tisdag 7 november 2017

Nja....

Japansk ekorre som njuter av hösten. (Lånat foto).

Så särskilt inspirerad blev jag nu inte av Susan Hill och hennes årskrönika som inte handlade enbart om böcker och läsning även om det förvisso var den röda tråden. Det blev för mycket "twitter" av det hela - mer yta än djup och jag blir inte förtjust i en författare som inte verkar gilla/ ha förståelse för de där små oberoende bokhandlarna och deras svårigheter. Hill är nog mera svag för de stora kedjorna, som det verkar. Många av Hills rekommendationer gäller deckare (en genre jag inte gärna ägnar mig åt) men det finns så klart en del klassiker med också. Sammanfattningsvis blev inte min nyfikenhet väckt av "böckerna i Jacob's rum" så jag får vandra vidare. På läsbordet finns Brian Moore's "No Other Life" och Anthony Gottliebs " The Dream of Enlightenment" . De räcker nog en stund.

Inga kommentarer: