söndag 1 januari 2017

Ett nytt år

Snart har vi ljuset här igen.

Det gamla året avslutade jag med att lyssna på vacker musik i Sankt Olofs kyrka i Skanör. Mezzosopranen Evanna Lai hade kommit ända från Kanada för att uppträda i den här lilla församlingen. Det blev en oförglömlig afton i den ljussmyckade medeltidskyrkan.

Så skriver vi 2017. Tiden går vidare och det här året kommer säkerligen inte att skilja sig så mycket från det som just tonat bort bland alla fyrverkerierna. Jag kommer att ta min tillflykt till böckernas värld som vanligt. Någon planerad läsning blir det inte utan jag följer inspirationen om och när den behagar infinna sig. I december har det handlat mest om öar på den här bloggen och kanske blir det en del danska nedslag framöver (många av de där öarna var ju just danska). Min läslista är kilometerlång - on verra- som man säger i Frankrike.

God fortsättning, önskar jag hur som helst.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Gott nytt bokår!

Mrs Calloway sa...

god fortsättning, Ingrid! jag tänker också läsa på som vanligt och så gott som helt efter behag