fredag 30 januari 2015

Blivande nykomlingar på läsbordet

 Lucy Wood har tidigare gett ut en novellsamling (Diving Belles) - nu kommer hennes första roman och den är jag nyfiken på. Mytiskt och med närhet till naturen- så tror jag att man kan beskriva boken som recenseras här. (The Telegraph).



 En av förra årets bästa böcker för mig var Edith Pearlmans novellsamling "Binocular Vision" som finns i svensk översättning ( Kikarseende - Elisabeth Grate förlag). Nu kommer det mera. "Honeydew" - flera noveller att njuta av. Det ser jag fram emot.



En liten bok som till synes handlar om en katt men ändå inte om jag har förstått det rätt (en del kattvänner har blivit besvikna). Ett par i yngre medelåldern "adopterar" en katt- och det kommer att förändra deras liv på olika sätt och vis. Takashi Hiraide heter författaren och boken har blivit översatt till flera europeiska språk. (Dock inte till svenska).

Inga kommentarer: