onsdag 31 december 2014

Årets sista läsupplevelse

 
kommer förmodligen att för min del bli "Förtvivlande människor" av Paula Fox. Det handlar om 1960-talets sista år och om hur världen håller på att förändras. Alla kan inte följa med i svängarna och när man känner hur väggarna utanför börjar krackelera kan även den inre tryggheten (må vara att den är ytterst tunn) helt slås i spillror. Mera om den här romanen så småningom (det finns redan en hel del bloggat om den)
 
 

 En av de författare som jag läste en del av under det nu snart gångna året var Elizabeth Bowen- i Frankrike ges hennes böcker ut på nytt och här hennes "The Death of the Heart" i fransk version med ett mycket tilltalande omslag.


 Tänk om man kunde ge ut Bowens böcker på nytt även här i Sverige...  en önskan från mig i nyårstid.

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag instämmer, Ingrid! ett gott slut på 2014 och ett gott nytt 2015

Ingrid sa...

Mrs C: Jag önskar dig detsamma!