måndag 15 september 2014

Nyfiken på: Gertrud Leutenegger



Bokmoster har lagt upp titlarna i den korta listan för Deuscher Buchpreis och jag blev nyfiken på de utvalda författarna och deras verk. Nu har jag läst och funderat och "Panischer Frühling" av den schweiziska författarinnan Gertrud Leutenegger (f.1948) lockar mig speciellt. Äldre dam på vandring i London samtidigt som det är vulkanutbrott på Island. En "flanörroman" med poetiskt språk får jag för mig att detta är.

Vi får väl se hur det går- det dröjer inte så länge tills det blir prisutdelning. (Den 6:e oktober är det visst tänkt att bli).

3 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

låter mycket lockande! kvinnligt flanerande i London. det är ju annars mest herrar som flanerar4821

Mrs Calloway sa...

4821 skulle stå någon annanstans...

Ingrid sa...

Mrs C: Jag gillade också det där med en kvinnlig flanör!