fredag 7 februari 2014

Om systrarna Wyndham


 The Wyndham Sisters  målning av John Singer Sargent




En nyutkommen bok som handlar om de tre systrarna Wyndham - Madeline (1869-1941), Pamela (1871-1928) och Mary (1852-1937). De här systrarna var mitt i det "kulturella navet" under både den viktorianska och den edwardianska tiden. Claudia Rentons bok har fått lysande kritik och ja, nog känns den som ett måste för den som är intresserad av den här tidsperioden i engelsk historia (och det är jag).

Man kan läsa mera om  boken i the Guardian.

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

ännu en bok att foga till den oändligt långa listan... hur ska man hinna allt?

mimmimarie sa...

Japp, den här har jag ögonen på.

Hanneles bokparadis sa...

Intressant. Skriver du läsdagbok?

Ingrid sa...

Mrs C: Ja, som sagt- listan är och förblir oändligt lång (men tur är väl det i och för sig :-)

Mimmimarie: Jag har nog själv svårt att motstå denna bokfrestelse....

Hannele: Jag skulle inte vilja kalla det för dagbok- det är jag för lat för men jag skriver ner de böcker jag läst och ibland (om andan faller på) blir det kanske en kommentar (oftast mycket kortfattad).