måndag 1 april 2013

Liebsterblog-award



Tack Lyran för utmärkelsen och för vänliga ord. Jag ska också lydigt svara på de nio frågorna.

1. Vad ville du bli när du var liten?

Veterinär- ända tills jag förstod att man kanske måste stoppa armar och händer på ställen som jag inte ville ha närmare kontakt med.....

2. Vad är du idag?

Jag är väl närmast djur- och fastighetsskötare (och konsument av litteratur och annat som gör mig nöjd och glad.)  Jag har lämnat det så kallade aktiva yrkeslivet bakom mig.

3. Var ser du dig själv om fem år?

I morgon är en skälm, heter det. (och det är även en titel på en bok av Gustaf Hellström). Jag lever för dagen och ser inte så långt framåt.

4. Rött eller vitt?

Om det gäller vin så kvittar det för min del- men jag har hittat en intressant boktitel "Rött och vitt". Den här boken är säkert mycket läsvärd.


5. Sommar eller vinter?

Jag säger höst och vår. Brytningstider är mera spännande än det som är statiskt.

6. Skog eller hav?

Jag har så gott som alltid bott invid öppet vatten- jag kan inte tänka mig att bo utan närhet till hav. Just nu är jag dessutom omgiven av vatten på tre sidor- omringad kan man nästan säga. Östersjön i söder och Öresund i väster.

7. Vad gör dig ledsen?

Att se/läsa om djur och barn som far illa. (Och det finns väl en hel del annat som gör mig ledsen också men det får räcka så här).

8. Vart vill du helst resa?

Jag vill gärna resa till katarernas land. Montségur ...till exempel.


9. Vad är det bästa du vet?

Att gå ut en tidig morgon när allt är tyst och stilla- betrakta landskapet och ta in världen som den är- just då.....

Jag stannar här- och jag skickar inte vidare.

3 kommentarer:

mormor Hanneles bokparadis sa...

Trevligt att läsa, fast själv föredrar jag sängen tidigt på morgonen :)

Lyrans Noblesser sa...

Det verkar som om en hel del bokbloggare gillar bryttiderna.

Ingrid sa...

Hannele: Jag var natt-och kvällsmänniska tills jag skaffade hund....

Lyran: Intressant! (Och jag noterade också att du och jag hade samma yrkesdrömmar som barn) :-)