torsdag 5 juli 2012

Han vill inte vara med på bild


men jag hann i alla fall gå in och hämta kameran den här gången. Pilutta dig, herr igelkott. (för jag är övertygad om att det är en han). Tyvärr rullade han ihop sig (och det har jag full förståelse för) för husdjuret hade precis hittat honom inom sitt revir (det gillas inte!) skäll och morr och allmänt missnöje. Igelkottar ska man dock akta sig för att nosa för nära på så jag föste bort min hund och tog en bild i stället. Några minuter senare traskade herr igelkott raskt iväg mot ett nytt gömställe.

Ett litet drama tidigt en julimorgon.

5 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

igelkottar är nattdjur

Ingrid sa...

Hannele: Den här var uppe och i full gång klockan 05.30 (men det är nog natt... :-)

mimmimarie sa...

Jag är mycket förtjust i igelkottar men det var länge sedan någon gästade oss. Tyvärr ses de oftast i överkört skick.

Hannele sa...

kattmat är tydligen populärt, torrfoder

Ingrid sa...

Mimmimarie: Igelkottar är mycket trevliga djur- det är så sorgligt att se hur stammen decimeras av all biltrafik.

Hannele: Undrar om den kan gilla hundens pellets?