söndag 6 maj 2012

2244

Sommaren/hösten 2012 bjuder också på nya utgivningar av förlaget 2244 (Bonniers) och jag ser fram emot att få möta flera författare från de östra delarna av vår värld/Europa. Här ovan  den rumänska författarinnan (numera bosatt i USA) Domnica Radulescus debutbok "Tåg till Trieste" (den svenska titeln) och den lockar. Jag har romanen i den engelska versionen och den kommer nog att bli lite av en bästsäljare. Kärlek i skuggan av diktatur... Jag får anledning att återkomma till boken när jag har läst ut- det är jag ganska säker på.
Nutid i Paris och dåtid i Georgien- det ska vara vad den här romanen handlar om - i stort. Den skriver jag också upp.

Jag är tacksam för dessa översättningsböcker- och glad att få möjligheten att "resa" utanför min egen lilla ankdammsvärld- för Sverige är faktiskt ett litet land.

Inga kommentarer: