fredag 23 mars 2012

Säkert ett gott val

Jag har inte läst något alls av Merethe Lindström- författarinnan som vann Nordiska rådets litteraturpris 2012. Jag ser att det finns flera titlar i nätbokhandeln att välja mellan på norska och en stor bonus med priset är att det nu säkert kommer flera översättningar ( till svenska och andra språk). I år firar dessutom det här litteraturpriset 50-årsjubileum- och nog känns det som ett viktigt pris (Syftet är att öka intresset för grannländernas litteratur och språk). Jag gratulerar Norge och norsk litteratur.





Den här novellsamlingen funderar jag på att skaffa- ett urval av författarens bästa noveller lockar man med på omslagets baksida....



"Det må ha vært ensomt der" är titeln- boken kom ut 2008.


2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

vacker bild på romanen! jag skulle också gärna läsa novellerna.

Ingrid sa...

Mrs C: Jag tänker mig att det är bra att börja med just noveller.