måndag 9 januari 2012

En av var

Jag har brevlåda av modell större. Det är tur. Idag ramlade de här två "utmaningsböckerna" ner. "Deerbrook" står på min "John Sutherland-lista" och "The Mountain Lion" (Puman) hör till min Panache-utmaning. (Jag kommer inte att kunna leta upp alla panacherna i svensk översättning). "Puman" kom ut 1949 (i svensk översättning).






Jag läser i förordet (författarens eget) " The last sentence of the Mountain Lion was written on a misty April Day in 1946 in Damariscotta Mills, Maine, while a local carpenter was screwing handles on the drawers of a desk he had made for me."



Det är dubbel bonus för mig att få läsa en bok som är skriven i Maine.....

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

hur tidigt får du posten, Ingrid? fint sätt att börja v 2 på!

Ingrid sa...

Mrs C: Just nu har brevbäraren en tur som gör att "mitt" område kommer bland de första vad gäller utdelningen- det innebär post vid 9-tiden. (Men - det kan skifta- man får vara glad så länge det varar). Två böcker i lådan är inte det sämsta sättet att börja veckan på. :-)