onsdag 14 december 2011

Inspiration från SvD

Det finns många böcker som lockar i den låååånga listan i Svenska Dagbladet- men jag måste begränsa mig.

Lars-Olof Loelds lilla bok "Dagg och evighet" skulle jag gärna kika närmare på "solnedgångar, sädesärlor, talsamband i naturen och arrangemanget av hålen i Duchamps urinoar. Orden är lika viktiga som bilderna i arbetet." Den berömda urinoiren är avbildad ovan. Den kan säkert vara värd en hel bok i sig (och nu har jag igen lärt mig något nytt). "Dagg och evighet" ges ut av Ellerströms förlag.


Eva Marie Liffners "Lacrimosa" väntar jag på- den kommer ut i pocket inom kort- det tackar vi för.


Birgitta Holms biografi om Rut Hillarp har jag länge önskat mig- vi får väl se....

Rosemarie Waldrop är en poet som jag är mycket nyfiken på- "Äpplets vana att falla" ges ut av Rámus förlag.


Peter Handbergs essäer, Carl-Göran Heidegrens bok om bröderna Jünger.... listan kunde ha gjorts mycket längre.....




2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

en pissoar.......

Ingrid sa...

Hannele: Ja, och det är t o m konst. :-)