torsdag 22 september 2011

Omåttligt irriterande och väldigt frustrerande

Nej, den räcker inte till. Efter att ha slagit upp det ena franska ordet efter det andra utan att hitta tillstymmelse till ens "stam" ger jag upp. Denna ordbok duger inte om man vill
ge sig i kast med t ex Simon Liberatis "Jayne Mansfield 1967". Nu undrar jag om någon kan rekommendera mig något bättre? Jag har visserligen min mammas gamla franska ordböcker att tillgå också men de har många år på nacken och språket förändras ständigt- de är nog inte så gångbara idag.


Nu läser jag boken ändå men känner att jag missar en hel del och det är jag inte alls nöjd med.

2 kommentarer:

Petra Rhodin sa...

Jag har Norstedts fransk-svenska ordbok hemma och tycker den är bra - än så länge har jag funnit allt jag behöver i den.

Ingrid sa...

Tack Petra. Norstedts får det bli.