måndag 8 augusti 2011

Utan bibliotek...

Då blir det mörkt ett tag... Vårt lilla bibliotek ska bli större men innan dess ska det stängas och sedan knö in sig i två klassrum på skolan här intill. Till våren (om allt går som det ska) öppnar man igen och då i nytt format och med nyrenoverade lokaler. Det ser jag (och många andra) fram emot. Det blir lite "otympligare" att låna nu ett tag för det mesta måste beställas från de andra biblioteken i kommunen- men allt går ju. Fjärrlåna tänker jag fortsätta med för jag hoppas hitta massor av äldre bortglömd litteratur!

Det nya biblioteket ska för övrigt ha öppet magasin! Spännande!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Å, det blir uvant! Og lenge å vente. Men ideen om åpent magasin, syns jeg var smart.

Ingrid sa...

Geir: Ja, det blir en lite annorlunda vinter... men det öppna magasinet är en verkligt god idé. Då får den äldre litteraturen en chans att hävda sig i alla fall!

bokrikedom sa...

Grattis till det där magasinet, säger jag bara! :)

Ingrid sa...

Bokrikedom: Ja, jag gläder mig redan.