fredag 12 augusti 2011

Dagens bokfynd



Nu stänger biblioteket ner i två veckor för att sedan återuppstå i synnerligen reducerad form fram till om med mars nästa år. Jag passade på att hämta hem min fjärrlånade "Vid Sprees strand" (från 1958- och enligt beskrivningen "en tysk Decamerone"- och så nappade jag åt mig Sara Lidmans "Hjortronlandet" (vem vet om den får följa med i flytten- rädda vad som räddas kan). För en krona + porto har jag inhandlat Rebecca Wests "The Fountain Flows"- av många kritiker betraktad som ett mästerverk. Jag längtar att börja läsa- men först ska jag bli klar med Kay Boyles "Year Before Last" (den tycker jag hittills mycket om).


Tro det eller ej- men himlen har blivit lite ljusare- kanske går det att vistas utomhus under längre perioder i morgon. Det hoppas vi på!

Inga kommentarer: