måndag 4 juli 2011

Dagens utgallrade fynd

Idag kunde man fynda utgallrat på biblioteket och jag nappade raskt åt mig en handfull böcker till det facila priset av 30 kronor. (en femma per styck). Ett stort författarlexikon kan man säkert ha nytta av (Amerikanska författare) och Bohumil Hrabal är jag nyfiken på (och så gillade jag omslaget!) Lite tjeckiskt kan aldrig vara fel!

Mary McCarthys böcker läste jag en hel del när jag var yngre- jag tänkte att det kunde vara trevligt att återknyta bekantskapen- så det blir omläsning i lugn och ro av hennes minnen. En hisitoriebok- ny- från 2009 (jag vill minnas att den inte fick särskilt lysande kritik förstås) om Gustaf IV Adolf slank med av bara farten.


Nästa vecka är det dags igen för bokrea- då är det Bibliotekets vänner som säljer ut. Jag ska hänga på låset....

3 kommentarer:

mormor Hanneles bokparadis sa...

Vilka härliga fynd, här får man plocka gratis, jag har en del fina barnböcker nu.

Bogstavsamleren.dk sa...

Der er ikke noget bedre end at finde bogskatte. Tillykke med fangsten :-)

Ingrid sa...

Hannele: Gratis böcker- oj så generöst- jag blir väldigt avundsjuk!

Linse: Jag önskar att det fanns fler platser att leta gamla böcker på- men nästa veckas utförsäljning brukar vara ett bra tillfälle att göra fynd.