onsdag 27 juli 2011

Bookerpriset

Den långa listan är ute och den finns att se hos Holly Hock.

Dovegrey reader har redan läst en av de nominerade böckerna :" Snowdrops" och hon skriver om den HÄR. Jag kan konstatera att just den boken nog inte är "my cup of tea"- men smaken är ju väldigt olika.

Den trio jag väljer för min del blir: The Sense of an Ending av Julian Barnes, The Stranger's Child av Alan Hollinghurst och The Last Hundred Days av Patrick McGuinness.

"The Stranger's Child" är en veritabel tegelsten men den verkar intressant- en resa genom 1900-talet... jo, det lockar. Julian Barnes har skrivit flera läsvärda böcker och den här är nog inget undantag. Patrick McGuinness roman handlar om Ceauşescus fall - de sista hundra dagarna av hans regim.

Det ser ut att bli en spännande bokhöst!!

2 kommentarer:

snowflake sa...

En spännande höst indeed! Hoppas du gillar Hollinghurst, han kan vara ganska köttig.

Ingrid sa...

Snowflake: Tack för varningen- jag ska kolla lite mer på Hollinghurst- och jag vill nog inte ha boken i inbundet format- den kommer förhoppningsvis i pocketutgåva snart.