lördag 18 juni 2011

Tystnader




I dagens boklördag (DN) fängslas jag mest av intervjun med historikern Eva Österberg (och tyvärr hittar jag inte länken) som har skrivit en bok om just tystnad "Tystnader och tider- samtal med historien" (Atlantis förlag).




Boken beskrivs som en "tystnads-odyssée" genom historien. Flera människoöden får plats här och tystnaden kunde ofta vara både farlig och sorglig. Nunnan som går i kloster, barnamörderskan som stängs in i ett cellfängelse.... Jo, den här boken vill jag läsa.




4 kommentarer:

Maria Tomsby sa...

Verligen ett spännande tema :)

Ingrid sa...

Maria: Jag tycker att temat är både ovanligt och fint- och jag tror att det är en mycket läsvärd bok! (som jag nog måste fjärrlåna för mitt eget bibliotek har inte köpt in den.)

Bai sa...

Den høyrest spennande ut!

Ingrid sa...

Bai: Jag har beställt den via fjärrlån- jag kände att jag bara måste läsa....