söndag 10 april 2011

Rex Warner?

Jag känner mig väldigt okunnig (inget nytt i och för sig). På baksidan av min Luise-Rinser-bok räknas ett par titlar upp i samma serie (Natur och kulturs "faros-serie") och en av dem är "Rex Warners symboliska idéroman Män av sten. Jag känner inte alls till den här författaren och har därför letat och letat på nätet. Flera fackböcker (historia) har han skrivit och något som jag tror är en dystopi "Flygfältet" . På svenska finns dessutom "Den unge Caesar" och "Perikles, atenaren" (som jag förmodar kan sorteras in under facklitteratur). Under letandets gång hittade jag en artikel från The Independent som jag länkar till här. Rex Warners författarskap beskrivs under rubriken "forgotten authors no 59" och naturligtvis undrar jag genast vilka de andra 58 är.....och efter en dag med ogräsrensning, hundtvätt och annat smått och gott snurrar huvudet. Kan någon berätta lite mer för mig om Rex Warner?

Inga kommentarer: