lördag 19 mars 2011

Vad vi såg idag

Vi såg att våren har kommit för att stanna. En hel äng av snödroppar... och jag är övertygad.

Så efterlängtad har väl ingen blomma varit....

Pär i Vången i frostigt skimmer... men snart grönskar det i den fina trädgården!


På Mellangatan lyser nattens lampor ännu- och lavendelhäckarna väntar på bättre tider.



Vi var lite väl tidiga för frukost med kaffe och smörgås men kanske en annan dag...




Det går nämligen redan att bänka sig utomhus och då kan ju husdjuret också följa med. Trots kylan ser det väldigt inbjudande och trevligt ut med de vackra stolarna. De väcker en stark längtan efter bara några varmgrader till....





2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Så fina bilder - våren är på gång!
Du har skrivit så många inlägg den sista tiden om författare jag aldrig hört talas om. Men så hinner jag inte riktigt med att läsa dem alla (inläggen alltså), någon dag ska jag ägna bara åt dig, tror jag.. läsa i kapp och fylla på läslistan :)

Ingrid sa...

Hermia: Tack! Jo, våren är på gång efter den längsta vintern i mannaminne- det är väldigt sent med allt men varje liten blomma är en källa till hopp och glädje. Lika glad blir jag också när jag hittar "nya" gamla författare och även nya som inte är så kända. Jag önskar så att mer blev översatt till svenska... det brister där. I dagens tidning en blänkare om bokmässan i Paris- många nordiska författare blir översatta till franska men tvärtom - inte lika mycket... (även om det finns förlag som satsar på det "franko-fona". )