torsdag 10 mars 2011

En studie i Graham Greene

På biblioteket fanns denna trio till utlåning- de är väl lästa och lagom tilltufsade. Graham Greene är och har varit en populär författare. "Sista ordet" är faktiskt Greenes sista ord- en samling noveller skrivna mellan 1923 och 1989.
På väg ut efter väl förrättat lånevärv kastade jag en blick på "antikvariatshyllan"- och minsann- där fanns den här. Tio kronor fattigare blev jag men det var det värt. (Gräsligt omslag förstås...)

I den egna bokhyllan fann jag ytterligare tre. De här har jag läst men det kan nog vara bra med en omläsning.
-
Till dessa kan jag också lägga den alldeles nyss avslutade "A Burnt-Out Case" (den fanns i svensk översättning på biblioteket också)- men den skriver jag om i morgon. Nu ska jag samla tankarna.

Inga kommentarer: