torsdag 17 februari 2011

Jag köpte en bok...


och den kom från the Rhondda valleys i södra Wales. (det är märkt med rött på kartan över Wales överst). Ja, jag blev så nyfiken att jag var tvungen att ta reda på exakt var Rhondda valley fanns någonstans.


Factory Books beskriver sig själva så här: "Factory Books is a subsidiary of Arts Factory, an independent development trust based in the Rhondda valleys in South Wales. By purchasing from Factory Books you are helping us to create new opportunities in some of the most disadvantaged communities in Europe."


Deras online-butik för begagnade böcker: www.amazon.co.uk/shops/factory_books

-
Södra Wales får mig att associera till kolgruvor...

Jag anlitar dem gärna igen- boken jag fick var väldigt fin trots att den vistats på biblotek ett tag (men den hade nog inte blivit så flitigt lånad....)

2 kommentarer:

mimmimarie sa...

Vilket bra tips Ingrid. Jag har sparat adressen och ska botanisera i deras utbud. Jag stödjer gärna Wales, en underbart vacker hörna av de brittiska öarna.

Ingrid sa...

Mimmimarie: Jag tyckte att det var ett gott ändamål- jag ska också leta lite mera i deras utbud.