torsdag 6 januari 2011

Min värld består av snö....

Hade det varit tidningsutdelning idag hade det inte kommit någon i min brevlåda .... det blåser och fyker för fullt. Vintern har verkligen kopplat greppet och jag får väl lyda min grannes råd och tänka "det är bara att gilla läget". (Duschen frös i badrummet, batteriet pajade i bilen och själv sätter jag rovor på det såphala underlaget- det ser nog roligt ut-snubblande, halkande och till slut också fallande tant på promenad med stor hund - och svär gör hon visst också....).

Livet ter sig betydligt lugnare inomhus- där har husdjuret satt sig på första parkett i soffan med blick mot vägen (alltid kan väl någon komma förbi som man kan få skälla lite på?)- jag har också trängt ner mig i soffan och ska leta fram en god bok bland alla olästa högar).

Inga kommentarer: