måndag 27 december 2010

Vad jag hittade på biblioteket idag


En barnbok av Erich Kästner och så Ludvigsbacke av Herman Bang... jag har också beställt tre böcker från magasinet på kommunens största bibliotek. De är redo för avhämtning i morgon (om vägarna är farbara.....).
-
Erich Kästner skrev många barnböcker och det skulle vara roligt att läsa några av dem. I min hylla har jag "Djurens konferens" men hans mest kända bok "Emil och detektiverna" har jag aldrig läst... det borde jag nog rätta till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Emil och detektiverna läste jag i min första barn och ungdomslitteraturkurs! Men jag minns tyvärr inget av den, det var 18 år sen! :-)



violen

Ingrid sa...

Jag ska ta mig en titt och se om den kan finnas på något av kommunens bibliotek- Jag blir så nyfiken!!

snowflake sa...

Emil ska resa med tåg och har satt fast sina pengar i fickan med en nål. Men han somnar och när han kommer fram är de borta. Det blir en jakt på tjuven, men detaljerna har jag glömt trots att jag läste den varje år hos mormor.(Undrar om den finns kvar nånstans?) Jag tyckte mycket om den i alla fall.
Lycka till i din jakt, Ingrid.

Ingrid sa...

Snowflake: Tack för hågkomsterna! Jag ska verkligen leta upp boken- den lär finnas på flera bibliotek- och du måste ha tyckt mycket om den som läste den varje år. (Boken om "dubbel-lottorna" var riktigt trevlig också- en riktig liten "mysbok"!