tisdag 16 november 2010

Tre nyförvärv

Här först en av de färgstarka systrarna Mitford- och hennes tillbakablickar på en (som jag förmodar) högst annorlunda uppväxt. Snowflake har frestat mig.... och nu har jag äntligen klickat hem boken!


-


Efter mina mödor med "Elias Portolu och hans hemsökelser var jag rätt trött på Grazia Deledda- ändå läste jag "På onda vägar" också- och nu (ta mig sjutton) har jag skaffat en bok till av denna omstridda författarinna. Platsen är som vanligt Sardinien (jag får nog åka dit någon gång!) - jag förväntar mig vackert målade landskapsbilder, passioner som härjar vilt, folktro, magi och olycklig kärlek.

-

Jag har inte läst så särskilt mycket av Orhan Pamuk men jag tyckte om hans "Istanbul" och "Snö". Då var det svårt att motstå en billig pocketutgåva av "Oskuldens museum"- en tegelsten på väl över 500 sidor... Tänker någon läsa? Har läst?






2 kommentarer:

snowflake sa...

Decca! Härligt Ingrid!
Jag tror att du kommer att tycka om den.


jag blir lite frestad av pamuk, Snö var ju väldigt bra. men en liten bok som hette nåt med "röd" var inte alls särskilt bra.

Ingrid sa...

Snowflake: Jag har bläddrat lite i boken om "Decca"- jo, den verkar väldigt bra! Och Pamuk... ja, då undviker jag den där boken med "röd". :-)