fredag 5 november 2010

Bokmässan år 2011


kommer att handla om tyskspråkig litteratur. Det ser jag fram emot- verkligen- för tyskspråkig litteratur behöver draghjälp här i Sverige. Då kanske vi kan få lite flera översättningar- både av ny litteratur och äldre (som borde komma ut i nya upplagor).

-

Lyran har sammanställt listor och skrivit om Bokmässan Community- jag kommer att göra sammaledes. Nu blir det strax en genomgång av mina egna hyllor (och bokhandlarnas/bibliotekens virtuella ). Jag återkommer något senare.

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vad bra att det ar tysksprakig litteratur, for arligt talat - jag ar usel pa det, tyvarr...Nu far ajg en anledning att rycka upp mig!


Svar: Ja, vore inte det kul? En Prix Femina-utmaning? Jag aker bort i helgen men nasta vecka skall jag kolla in det, det vore jattekul om vi kunde dra igang det!

Ingrid sa...

Emma: Jo, en sådan utmaning tycker jag vore jättekul, verkligen. Jag behöver läsa mer franskspråkigt- när jag såg Prix Femina-listan blev jag lätt chockad över alla okända (för mig) böcker/författare. Usch, ja... min franska är det uselt med... Jag tycker att man behöver lite motvikt till allt engelsk ibland .. (även om jag älskar engelsk litteratur....)