söndag 31 oktober 2010

Under attack

Barbara Kingsolver- årets Orange Prize-vinnare. (Foto: John McDonnell/Washington Post)

-

Jag har tagit fram den tjocka "The Lacuna" ur bokhyllan där den stått på lagring ett tag.... det är en tegelsten på över 600 sidor och jag har en känsla av att man nog bör vara ganska koncentrerad när man läser. Här hamnar man i mexikanska revolutionen, träffar Frida Kahlo, Diego Rivera ,Trotsky- med flera och blir invecklad i McCarthy-tidens häxjakt.

-

Boken har inte ännu blivit översatt till svenska- men den finns i billig engelsk pocket för den som känner sig hågad.

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

tjocka böcker är härliga på hösten

Nattens bibliotek sa...

Tack för tipset. Den här boken ska jag lägga på minnet. Diego Rivera, Frida Kahlo ... mina favoriter.... intressant.

Ingrid sa...

Hannele: Den boken räcker ett tag...

Bokstödet: Jag tyckte väldigt mycket om Barbara Kingsolvers "Giftträdsbibeln" så jag hoppas att den här romanen ska vara lika bra.