torsdag 7 oktober 2010

Jaha....

Jag kan väl inte påstå att jag jublar högt precis. Jodå, jag har läst "Bockfesten" av årets nobelpristagare (som handlar om diktatorn Trujillo - Dominikanska republiken)- någon annan bok av Vargas Llosa har jag säkert också läst - och glömt (det var ganska länge sedan). En latinamerikansk gubbe till, tänker jag och ser nog rätt så sur ut, har jag en känsla av. Det känns för sent- lite ospännande. Not my cup of tea.
-
Kanske läser jag ytterligare någon "Vargas Llosa-bok" om den kommer ut i pocketupplaga- annars får det vara. Konstaterar att det inte blev någon lyriker i år heller. ( En kvinnlig latinamerikansk lyriker... det hade varit något, det- det måste finnas en del att välja på.)
-
Det enda som var bra var att det var tämligen otippat.

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

Jag håller med dig. Till fullo.
Munro, Atwood, Murakami, Oates hade varit lite roligt. Har också läst något av VL men det satte inga djupare spår.

Ingrid sa...

Mrs C:Ja, det blir till att hoppas på nästa år....