onsdag 27 oktober 2010

Jag föll för frestelsen...

Ja, just det... Jag har klickat hem "Min kamp" av Karl Ove Knausgård. Efter ett smakprov på 10 sidor blev jag alldeles för nyfiken och alldeles för frestad... (morrrrr egentligen - jag som har så många högar liggande här redan). Jag resonerade som så att jag får ju inte helt ägna mig åt gammal litteratur- det är säkert nyttigt med något nytt och färskt också.... Nu får jag vänta några dagar innan det dunsar till i min hundpinksingrodda brevlåda.... (obs-det är inte min hund som är den skyldige).

7 kommentarer:

snowflake sa...

Det är väl den som är i flera tjocka delar...?
Lycka till i din nutidsläsning, men de gamla har en väldig förmåga att suga en tillbaka. ;-)

Vixxtoria sa...

Jag börjar också bli nyfiken på den där Knasgård ;-)

Jag såg häromdan ett anslag som tillkännagav att han ska tala om sin bok och sitt författarskap i Malmö, nu i början av november. Jag har glömt bort datumet, men jag kan ta reda på tid och plats om du skulle vara intresserad. Han bor visst i Malmö du nockså.

Ingrid sa...

Snowflake: Jo, jag tror att det är ett mastodontverk. Och jo... de gamla böckerna vinner slaget i slutänden- det är jag också ganska säker på. Det finns så många glömda bokskatter att ösa ur...
-
Vixxtoria: Jag blev som du också väldigt nyfiken på honom- det har stått så mycket skrivet överallt- och- jag föll till slut... Det skulle vara intressant att lyssna på honom.

Vixxtoria sa...

Jag ska kolla vad det var för datum. Det var nån gång då jag inte kunde gå i alla fall, kanske 6 eller 8 nov eller så.

Angående gamla böcker, så kan vi ju vara helt övertygade om att de flesta av de bästa böckerna kom ut före 2010. Men det hindrar ju inte att man skulle vilja läsa de eventuella bra böcker som kommer ut i år också. Ja, även om det inte nödvändigtvis behöver ske just i år.

Ingrid sa...

Vixxtoria: Jättesnällt att du kollar- och visst... man behöver ju inte läsa allt nytt just i år... det kan gärna ligga och dra till sig lite (då känns det liksom lite mera hemtamt... :-)

Vixxtoria sa...

... och till slut blir böckerna från 2010 gamla, och då kan man läsa dem utan att göra avkall på sina mossiga principer ;-)

(Anslaget sitter på jobbet, där jag inte är idag, men i morgon borde jag passera det igen. Återkommer!)

Ingrid sa...

Böcker tål tack och lov lagring.
:-)