söndag 31 oktober 2010

Fina boktips


Jag blir så glad över två fina boktips nu på söndagmorgonen- "Lustigkulle" rekommenderar läsning av Angela Carter och Snowflake har läst Corpus Delicti av Juli Zeh. Angela Carter har jag inte läst något som helst av (som jag kan minnas) och jag blev nöjd av att se henne representerad på biblioteket - "Corpus Delicti "har jag på gång och jag hoppas verkligen att brevbäraren är snäll nog att lämpa ner ett bokpaket i min låda under veckan (med just denna bok inuti...)

2 kommentarer:

snowflake sa...

Då hoppas jag också på det. :-)

Angela Carter är också spännande, kanske The Bloody Chamber är en bra börja-bok. Eller The Magic Toyshop.

Ingrid sa...

The Magic Toyshop är den bok av henne jag hade tänkt låna hem. Hon verkar mycket spännande, tycker jag!