söndag 31 oktober 2010

Dave Allen

Den irländske komikern Dave Allen gick bort för fem år sedan- jag minns honom från TV på 70-talet- han var och förblir en av mina absoluta favoriter på humorns område. Han häcklade ofta den katolska kyrkan - Dave Allen sa att han själv var ateist- men alla sina shower avslutade han på ett mycket fint sätt genom frasen "Good night and may your God go with you". Jag såg honom "live" en gång på en teater i London- ett oförglömligt minne. Här är en kortare sketch- (och jag gillar den här typen av humor... ). Ett bra sätt att avsluta oktober månad på!
-

-

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack - riktiga magskratt!!!

Søren sa...

Hæhæ, han var rigtig rigtig morsom. Og så drak han altid Whiskey i studiet :-)

Ingrid sa...

Jag saknar Dave Allen - det är tur att så mycket finns inspelat!

Jag minns hans whiskyglas också....

Vixxtoria sa...

Jag skrattade gott åt de där fisarna tidigare idag, haha.

Om du skulle vara intresserad av Knausgard så har jag nu kollat, och det verkar vara rätt många fel bland mina minnen:

2 nov (i morrn alltså), 19.00 i LUND, på stadsbiblioteket, atrium. Jag kan inte vara där, tyvärr, men om du kan så vet du i alla fall var och när :-)

Ingrid sa...

Vixxtoria: tack ska du ha för infon- jag kan inte gå idag- och det är synd- jag hade tyckt att det hade varit väldigt intressant att lysnna på Knausgård. Kanske kommer han till Malmö eller t o m Höllviken (jag har sett att Höllvikens bibliotek har börjat att bjuda in en del "mera kända" författare - väldigt bra, tycker jag.
Visst är det en rolig sketch "fis-sketchen" :-)