söndag 12 september 2010

Veckans skörd

(men.. vilket fult omslag... )

I morgon ska jag leta på och beställa från biblioteket - här min lista:


Black tickets (Svarta biljetter) av Jayne Anne Phillips

-

Maskindrömmar av Jayne Anne Phillips

-

Leva med trädgård av Ulla Molin (tack till Hannele för tipset!)

-

Tobaksvägen av Erskine Caldwell (tack till Titti på Hellre barfota än boklös )

-

"Svarta biljetter" har jag läst en gång för länge sedan men vill läsa om (jag har glömt det mesta) och även "Tobaksvägen" läste jag för många år sedan... jag blev väldigt intresserad av "nyupptäckt" när jag läste Tittis recension av "Snälla vita herrar".

-

Att hitta bra trädgårdsböcker är inte lätt- Hannele har gett fina tips- och jag har kollat- alla dessa böcker finns att få tag på- helt gratis.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Ulla Molin lever fortfarande med sitt trädgårdstänkande, jag har haft förmånen att besöka hennes gamla trädgård i Höganäs ett par gånger. Det gjorde stort intryck på mej och jag planterade en egen plommonlund och annat, buxbom och idegran vid trappan.

Ingrid sa...

Då ser jag extra mycket fram emot att läsa Ulla Molins bok. En plommonlund låter så fint....