onsdag 8 september 2010

Persephone Forum

(bilden är lånad)
-
Persephone books ger ut " bortglömda" böcker av kvinnliga författare (engelska). Nu har man startat ett "forum" där man diskuterar en bok i månaden- i kronologisk ordning. (utgivningsordning om jag fattat det rätt).

-

Det är kanske inte alla böcker man är intresserad av (det skulle förmodligen inte vara så praktiskt? :-) men nog kan man få lite läs-inspiration från den här siten... jag tänker i alla fall hålla ögonen öppna och titta in då och då.

-

2 kommentarer:

violen sa...

Intressant! Jag läser ju sällan på engelska, det tar sån tid så det här är liksom inget för mig men cicely hamilton verkar vara en intressant författare, feminist och intresserad av suffragetterna.

Ingrid sa...

Jag tror också att Cicely Hamilton är mycket läsvärd. Jag funderar på att lägga upp en liten "vill-läsa-lista" från Persephone.