måndag 13 september 2010

Dessa engelska kvinnor....


Sylvia Townsend Warner som Sanna har tipsat om är en mycket intressant bekantskap- men jag läser långsamt i "Summer Will Show". Boken är indelad i fyra långa kapitel - och jag har två kvar ... Jag fascineras av huvudpersonen Sophia Willoughby men jag vet inte om jag tycker om henne.... däremot tycker jag mycket om upplägget-en färd från provinsens England till Paris och revolutionen av år 1848..... (för att uttrycka det kortfattat). Jag ska skriva några ord om min läsupplevelse så småningom- och... jag har lagt "Lolly Willows " på min önskelista ...(av samma författarinna).

4 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

låter väldigt intressant

Ingrid sa...

Jag blev så nyfiken på den här författarinnan!

snowflake sa...

Som vi tidigare konstaterat -- man kan klara sig mycket bra i flera år på att bara läsa engelskorna. :-)

Ingrid sa...

Snowflake: Ja, det räcker och blir över... många års läsning där. Går man in och tittar på Virago och Persephone förlag blir man ganska matt (och man får verkligen behärska "klick-ivern....")