fredag 13 augusti 2010

Det är visst fredagen den 13:e idag...

Natten/ Dagen inleddes med blixt och dunder och väldiga protester från husdjuret (det blev inte mycket sömn här inte)-och så var det åter igen dags för en dimmig morgonpromenad. Läst har jag gjort... en massa drätselkammarprotokoll på kommunhuset. (Faktiskt riktigt intressant!) Jag höll mig till åren runt 1945 och det var då väldigt vad många (troligen rekorderliga och bastanta) damer som sökte "tillstånd att utskänka pilsnerdricka vid måltid till spisande gäster". Folk verkade dessutom att bråka om samma saker då som nu- intet är nytt under solen.
-
På biblioteket begärde jag fram en efterlängtad bok som var magasinerad- (ja, jag var glad att den över huvud taget fanns att tillgå). Amelie Posses "Kunskapens träd i blom" (del två av hennes självbiografi).
-
Nu är det väl bäst att hålla sig inomhus fortsättningsvis... med tanke på dagens datum :-)

Inga kommentarer: