tisdag 18 maj 2010

Dagens biblioteksfynd


Ingenting man läser ut på en eftermiddag, misstänker jag. Nu hoppas jag i alla fall få några förklaringar på husdjurets beteende. Kapitelrubriker som "rullande och parfymering", "nospuff" och "föremål i munnen" kan vara något för mig att läsa- däremot inte "morrande i sängen" (nej, där har det väl ändå gått för långt...). Boken om "Hundars och vargars beteende" råkade dessutom vara felregistrerad- nu står det på mitt lånekvitto att jag har "The Sims 2- hem & husdjur" hemlånat.... och det kan "la kvetta" i sig- men det är kortare lånetid på spel. Ack ja, det tog lite tid att reda ut....
-
Av mina beställda böcker syns ännu inget till. Jag väntar otåligt.....

3 kommentarer:

violen sa...

Boken till höger är riktigt intressant läste den en sommar för några år sen. Äger den till och med......
Den till vänster är inte my cup of tea, är kattmänniska....:-)

Hanneles bibliotek sa...

tänk att bibliotek kan ha svar på det mesta..

Ingrid sa...

Violen: Jag ser verkligen fram emot läsningen- det är en bok jag nog också skulle vilja äga, misstänker jag. (Jag gillar katter också).

Hannele: Jag har i alla fall blivit lovad "vanlig lånetid" trots felregistreringen - så det ordnar sig!