torsdag 11 mars 2010

White Rabbit

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh yeah ... !!

Man får nog köpa den där boken om Patti Smith i alla fall. När du skriver att "den här boken älskar jag, den har allt" tror jag att man ska köpa den.

Speciellt om man råkar vara Patti Smith-fan.

Ingrid sa...

Jag är såpass gammal (och något avtrubbad, kan tro) att jag numera sällan blir riktigt extatisk över böcker (och annat) (tyvärr)- men Patti Smiths resa genom ett skapande och rikt liv väckte starka känslor!

snowflake sa...

Rocken! Rocken hon har knuten runt midjan och sen drar över huvudet innan hon slänger i väg den är samma som hon hade när jag såg henne i Stockholm. (juli 2008)

Ingrid, det finns en film också. Dream of Life. Den är ra<psodiskt berättad i dokumentärstil, svartvit. Jag minns vissa sekvenser; som hur han håller upp en liten tröja som hon sparat från när barnen var riktigt små. Det är några fläckar på den, och hon kommenter att "ja, jag var inte den tvättande sortens mamma", eller nåt i dne stilen. Så fint!

Ingrid sa...

Den filmen vill jag se- och "inte den tvättande sortens mamma"- underbart! Dream of life.... Shelley... så vackert...