torsdag 18 mars 2010

Tysk inspiration!


Nu blev jag glad! Förlaget Thorén och Lindskog kommer ut med en bok av Siegfried Lenz. "En tyst minut". Ett smakprov bjuds man på också- klicka bara på länken ovan.
-
Det tål att upprepas- den tyska litteraturen är eftersatt här i Sverige- då känns det bra med ett förlag som gör sig vinn om att råda bot på denna eftersatthet.
-
Siegfried Lenz är en mycket intressant författare- jag har tidigare läst "Fyrskeppet" och "Tysktimmen" (jag skulle gärna läsa om för det var en del år sedan sist....)

2 kommentarer:

Bai sa...

Lenz er på lista mi over forfattarar eg vil lese. Eg har lese alt for lite tysk litteratur, i det heile tatt.

Ingrid sa...

Jag kan säga precis samma sak- jag vill gärna läsa mera tysk litteratur- och jag önskar att det kom flera översättningar av den moderna tyska litteraturen.