onsdag 24 mars 2010

Det har vällt in böcker....

(Målningen är gjord av Leonora Carrington).

-

Hur ska jag få tid att läsa allt.... och det är så klart mitt eget fel- jag har tryckt på "send"-knappen lite väl ofta ....

-

Mycket efterlängtad var i alla fall "The Hearing Trumpet" av Leonora Carrington

(länken går till Snowflakes recension av boken i svensk översättning).

-

Efter att ha läst Susan Sellers fina bok (skönlitterär) om systrarna Stephen (Vanessa och Virginia) ville jag gärna läsa Angelica Garnetts självbiografi "Deceived With Kindness" - a Bloomsbury Childhood". Angelica är dotter till Vanessa Bell och Duncan Grant.

-

"Reborn"- Early Diaries 1947-1963 av Susan Sontag fanns också med i paketet. (Tack Snowflakes för inspirationen- Susan Sontag blir lite att bita i förstås.....)

-

"The Taste of Sorrow" av Jude Morgan handlar om systrarna Brontë - jag drogs till det vackra omslaget och nyfikenheten på författarinnan är stor från min sida.
-
Det är bara att sätta igång med läsningen.....

5 kommentarer:

snowflake sa...

Men oj vad glad jag blir över att kunna inspirera! Jag har fått hem en annan surrealist, som jag ska använda till att bryta angloattacken. :-)

Ingrid sa...

Jag ser fram emot din nya surrealist! Verkar mycket spännande. (För du rapporterar väl när du har läst?)

snowflake sa...

Så klart!

snowflake sa...

Har du skrivit om Hörluren, Ingrid? Tänkte länka till det i så fall.

Ingrid sa...

Snowflake: Jag skrev aldrig om Hörluren- men du ska ha tack i alla fall!