tisdag 5 januari 2010

Hundtrötthet och en dystopi på gång....



Nej, bilden föreställer inte min hund utan en hund vid namn "Buffy". Jag fick tillbringa större delen av gårdagen på djursjukhuset och därför blir det lite trögt med bokbloggandet idag. Det är ingen höjdare att sitta i ett proppfullt väntrum (lääänge) med en magsjuk och skällande hund. Puh! Min läsning idag blir väl mest kostråd till hund med "maglidande"och FASS. Det enda som piggade upp väntan var att den garanterat största hunden i församlingen gick rakt fram till receptionsdisken och lyfte på benet.... tala om tsunami.

-

Boken i min hand idag är Hungerspelen av Suzanne Collins. Den har jag länge velat läsa- jag brukar tycka om dystopier - de är oftast otäcka men samtidigt väcker de många tankar. Det är så det ska vara, tecknar en ganska trött hund- och bokälskare.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Stackars hundis! Hoppas han kryar på sig.

Søren sa...

Hahaha, undskyld, kan ikke lade være med at grine af din tsunami-vittighed :-)

Men: vi har selv to hunde. Der er ikke noget værre end når de skranter. Håber din skønne hund snart får det bedre.

Ingrid sa...

Tack Kajsa och Sören! Ris, kokt torsk, pro-colin (något slags ler-preparat?) och en dos antibiotika. Jag hoppas att detta ska göra susen.

Vixxtoria sa...

Stackars vovven. Hoppas han är på bättringsvägen! Hoppas du gillar Hungerspelen också, förresten (det gjorde ju jag!!).

Ingrid sa...

Hunden mår något bättre men fisk och ris blir man inte tjock av.. jag hoppas kunna ge honom några få stackars dietpellets också snart. Jag har läst ut Hungerspelen- den får klart godkänt. En spännande och otäck dystopi- tankeväckande- som bra böcker ska vara.