onsdag 9 december 2009

Ur förklädd Gud



Tyvärr är akustiken inte så bra....

5 kommentarer:

Lustigkulle sa...

Tack så mycket för den, Ingrid! Ibland tycker jag att detta är den vackraste musik som någonsin skrivits! Men så tänker man på Bach, etc. Nå - bland det vackraste i alla fall. Håller dock med dig om att det här inte är en superinspelning. (Jag har också, förgäves, letat efter en bra inspelning av "Förklädd gud" på Youtube.) Magin med det här verket ligger i att poesi och musik samspelar på ett så förunderligt vis, tror jag. De var såå överens Larsson och Gullberg.

Ingrid sa...

Ja... de var verkligen i harmoni Gullberg och Larsson. Jag skulle gärna vilja ha hittat Lars Ekborgs uppläsning.... men förgäves... Jag har hela verket på en tämligen sönderspelad LP- tror att det kan vara dags för en CD....

Lustigkulle sa...

Ingrid - den inspelning du söker finns att köpa billigt på Naxos hemsida. Länk:
http://www.naxosdirect.se/search/f%F6rkl%E4dd+gud
Jag har inspelningen med Helsingborgs Symfoniorkester, Sten Frykberg och Håkan Hagegård. Är inte så förtjust i sopranen på den inspelningen, Birgit Nordin, men det är en smaksak.

Lustigkulle sa...

Hade fel, tyvärr. Jag såg inte "tillfälligt slut, ej i lager"

Men är man ihärdig går den nog att hitta.

Ingrid sa...

Håkan Hagegård gillar jag mycket- jag ska leta! Tack ska du ha för tipset.