fredag 27 november 2009

Ett nytt bokpaket

Det innehöll mest lyrik. Jag läste en så fin recension om "Tröst för ett tigerhjärta" av
Margareta Renberg- det fick mig att genast klicka på lite knappar på AdLibris-siten. Sedan blev det "Tolv hav" av Stina Aronson, Gloria Gervitz "Migrationer" och som kronan på verket (och den enda bok i högen som inte tillhör kategorin lyrik- "De två saliga" av Ulla Isaksson (och så otroligt glädjande att hitta en pocket i nytryck av Ulla Isaksson (Modernista förlag- nyutgivningsår 2002).
-

"Tröst för ett tigerhjärta" har ett mycket läsvärt förord av Gunnar Harding. Margareta Renberg var en mycket privat person. Jag tycker mycket om Gunnar Hardings tankar om henne.
-

"Mysteriet är detta något,
som ser mig så tydligt
att jag ingenting ser,
när det blundar" (från Andliga sånger utan förutfattad frälsare av Margareta Renberg)

Inga kommentarer: