torsdag 20 augusti 2009

Några nyförvärv






Givetvis kunde jag inte motstå ytterligare en bok om 60-talet... det magiska årtiondet. Åtminstone för mig som var som mest formbar då. Jenny Diski har gett sin syn på ämnet, hon också.
-
Alice Munro från Kanada (hurra för det- äntligen lite uppmärksamhet på den norra delen av den stora kontinenten i väster) har kommit ut med "Too much happiness" en ny novellsamling och hon har också vunnit Man Booker Prize alldeles nyligen.
-
Gerald Murnane "The Plains" är jag mycket nyfiken på. Murnane hör hemma i Australien (jag har "fastnat" i Oceanien- men där blir jag gärna kvar ett tag till!) Murnane hade jag inte hört talas om förrän jag fick tipset om honom hos On Word Arts - det kan nog vara värt att lägga Murnanes namn på minnet.




Inga kommentarer: