måndag 15 juni 2009

Tema-trio sommarläsning


Sommarläsning.... lite mera kravlöst, lite mera avslappnat.... själv hoppas jag få läsa till vågornas svall på stranden och även i min vilstol vänd mot väster....
1. Jag vill gärna läsa Jo Nesbös "Snömannen" - jag har haft den i hyllan ett tag och tror att den är alldeles utmärkt lämpad för sommarläsning. Den ser jag fram emot! Jag har hört så mycket positivt om Nesbös böcker- det är hög tid för mig att stifta bekantskap med hans författarskap!
-
2. Som nummer två väljer jag "The Poisonwood Bible" av Barbara Kingsolver- en bok som handlar om en missionärsfamilj från USA i Belgiska Kongo- mitt under kongokrisen år 1959-
-
3. Mina nyinköpta novellsamlingar av Somerset Maugham är ett absolut måste- noveller passar perfekt en varm sommardag (jag hoppas att det blir några varma dagar i alla fall...)
-
Sören har bloggat om en annan sommarläsningsbok som väckte mitt intresse- " I krig" av Marge Piercy- den vill jag gärna försöka få tag på också.

Inga kommentarer: