tisdag 26 maj 2009

På gång....














Även jag har börjat prenumerera på tidskriften "Karavan" (tack Hermia!) Årets första nummer ligger på mitt läsbord och jag ser så fram emot att inspireras till läsning av just den typ av litteratur som jag själv läser alldeles för lite av.


-


Vidare har jag bestämt mig för att försöka läsa några av de tolv böcker som Alberto Manguel beskriver i sin "A Reading Diary"- först ut är Dino Buzzatis "The Tartar Steppe". "The Wind in the Willows" står på tur och jag funderar fortfarande på nummer tre... (tretalet är magiskt!)


-


Igår kom också (mycket efterlängtat) Edna St. Vincent Millays samlade dikter neddimpande i brevlådan.
-
Fotot: Percé Rock- på Gaspé-halvön i Kanada (Quebec).


4 kommentarer:

Hermia Says sa...

Kul du också har Karavan! Hoppas den inspirerar även dig (fast hur skulle den inte kunna..?).

Till biblioteket anlände ett ex till mig igår av Millay samlade dikter, beställd någon annanstans ifrån. Har bara bläddrat lite än så länge.

Ingrid sa...

Karavan är något av det mest inspirerande jag läst på länge! Vilken fin tidskrift- jag hade aldrig hittat till den utan din hjälp! Så himla roligt att Millays dikter damp ner hos dig också! Jag ska ta mig en längre titt i mitt ex under den kommande helgen.

Ylva sa...

Jag tror att "Nattens bibliotek" passar dig. Han skriver väldigt vackert, absolut! (Det är bara jag som inte är van att läsa så tung litteratur.)

ingrid sa...

Jag kommer att inhandla "Nattens bibliotek"!