torsdag 30 april 2009

Kulturfyra om läsning


1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?


Jag är en tämligen "oorganiserad människa"- så .... men jag hade tänkt att fördjupa mig mera i Murakami och Assia Djebar - och dagens paket från Amazon (ovan)... hoppas också få tag på några böcker av Panaït Istrati. Omläsning av Kafka ...och så vill jag gärna botanisera bland danska böcker i Köpenhamn för att få extra inspiration



2. Vilken bok läser du just nu?
Jag ska börja läsa Herta Müllers "Hjärtdjur" och så har jag "Obabakoak" av Bernardo Atxaga - på gång.....


3. Hur mycket läser du varje vecka?
Jag läser nog mellan två till tre böcker per vecka. (Beroende på sidantalet... tegelstenar är inte min förtjusning - (men undantag finns, så klart)). Jag önskar att jag kunde läsa mera!!


4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Inspiration, känsla, språk- i nämnd ordning.

4 kommentarer:

snowflake sa...

Är du guldkund eller nåt på Amazon? :-)

ingrid sa...

Nej, tyvärr..... (fniss) och nu har jag fått beställa två nya bokhyllor från Ikea också (Billy så klart) en normalbred och en smalare ....

Hermia Says sa...

Roligt att du också valt att börja med Müller och så får du lite mer rumänskt att jämföra din andra läsning från landet med.

Trevlig Valborg!

Ingrid sa...

Jag har påbörjat min läsning av Müller! Hoppas att helgen är vacker i hela landet!