tisdag 10 mars 2009

Böcker på gång

och en bild på en bokhylla och två lyckliga flickor från anno-dazumal.... men hur som helst....

Det har varit väldigt mycket skriverier om Nils Claessons bok "Blåbärsmaskinen"- så den har jag beställt för läsning- för att själv bilda mig en uppfattning om den. Jag är inte odelat förtjust i "uppgörelser med avlidna föräldrar"- det saknas liksom förutsättningar för "audiator et altera pars" (hör även andra sidan).

"Oscar Waos korta förunderliga liv" känner jag också att jag vill läsa.

Trude Marsteins "Göra Gott" har jag köplats nummer 1 på (hurra!) (Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist -som jag läst om på flera bloggar bland annat hos Lyran, är också på gång.)

Amoz Oz: "Rim på liv och död" (Jag tycker om Oz och köpte hans självbiografiska "En berättelse om kärlek och mörker" för något år sedan). Randy Pausch " Den sista föreläsningen" ser jag också mycket fram emot.

Det blir en del att "ta tag i" som det verkar :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lustigt, men mer eller mindre exakt samma böcker går jag också runt och är sugen på att läsa. /Therese

Ingrid sa...

Då ser jag fram emot dina tankar om dessa böcker! Jag har lagt in beställning på biblioteket (Oscar Wao har jag beställt från Amazon eftersom den fanns i pocket)- jag tror att det blir givande läsning i samtliga fall!!