fredag 13 februari 2009

Dagsmeja




Ett av svenska språkets vackraste ord... tycker jag... Idag ligger snön vit och glittrande här nere i södern- det är inte ofta vi har sådant klart väder- och det gäller att ta vara på det. Hunden och jag har varit på långpromenad och njutit av omgivningarna som är inbäddade i ett kallt- men vårlikt ljus. Under snön kommer små små gröna skott av krokus upp...
-

Jag har läst ut "Det allra heligaste" av William Faulkner ("The Sanctuary"). Jag har förstått att det är en av hans mera lättillgängliga romaner- men jag tackar och tar emot eftersom Faulkner för mig är en "författar/bokrädsla. Jag har i alla fall börjat så smått att tackla honom... Boken ska jag skriva om så småningom- det känns som om jag behöver lite tid att hämta mig- den var spännande, dyster, "dolt" våldsam. Jag har redan lagt "Light in August" och "The Sound and the Fury" i min önskelista på Amazon- så när det blir dags för en ny beställning kommer de att läggas ned i paketet (förhoppningsvis)

-




I morgon hade jag tänkt att svara på enkäten som många andra bokbloggare redan har tagit itu med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande det ska bli att läsa dina tankar om "The Sanctuary". Som sagt, "The Sound and the Fury" är lysande om än inte helt lätt (tyckte iallafall jag). Säg gärna till när det blir dags för "Light in August". /Therese

Ingrid sa...

Jag kommer att beställa från Amazon om någon vecka. Jag hojtar till när jag känner mig redo för "Light in August". (Ser fram emot gemensam läsning!! Jag tyckte om "The Sanctuary". Den gav definitivt inspiration för "mera Faulkner".