fredag 12 december 2008

Önskelista

Den börjar bli lång.... och mest fylld av boktitlar så klart...... Där finns
Anette Kullenbergs bok om Marianne Höök, Peter Englunds "Stridens skönhet och sorg"
Jennie Dielemans "Välkommen till paradiset" (den blir min "feel bad-bok" i listan),
Per Olov Enquists senaste "Ett annat liv" finns så klart med också- fast jag får nog vänta ut min tur på biblioteket (jag har nummer 20 i kön).

Jag hoppas att jag får lite scrapbook- material också och ett eller annat garnnystan så att jag kan sticka knalliga sockar - det behövs färg när vädret är grått och kulet. I den här delen av landet blir det sällan någon vit vinter att tala om. Får vi snö får vi ofta blåst också- ingen bra kombination. Igensnöade vägar och "fyk" som vi säger här nere i södern.

Inga kommentarer: